Barefoot running makes you happy!

When are humans most happy? To gather data on this question, Matt Killingsworth built an app, Track Your Happiness, that let people report their feelings in real time. Among the surprising results: We’re often happiest when we’re lost in the moment. And the flip side: The more our mind wanders, the less happy we can be.

By the way: when I’m running barefoot I stay in the moment, when I run on shoes my mind wanders all the time!? That’s one of the explanations why barefoot running makes me happy

 

Nu weet ik waar om hardlopen op blote voeten mij zo gelukkig maakt.
Een lezing op het beroemde TED maakt het duidelijk:
Want to be happier? Stay in the moment!

De onderzoeker heeft via een “happiness app” geconstateerd dat als gedachten afdwalen tijdens een activiteit, mensen daarna niet zo gelukkig zijn, en andersom: als ze “er bij” blijven, dan zijn ze daarna een stuk gelukkiger

Doordat je voeten constant iets anders voelen en moeten zoeken naar de beste landing en door de proprioceptieve waarneming, ben ik althans constant in het moment en dwalen mijn gedachten niet af. Op hardloopschoenen denk ik veel eerder aan allerlei andere dingen…..dus maakt geschoeid hardlopen mij niet gelukkig..

Hè hè ik ben er uit dank zij mijnheer Matt Killingsworth
_________________

Dit bericht werd geplaatst in Gezondheid en welzijn, Oerlopen. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

